2010/04/05

Arak !

Ketika sedang belajar disekolaa , ustazah ada mengatakan bahawa , arak adalah punca segala galanya ..

Ustazah Suhailah memulakan cerita nya .

Seorang Ulama' didatangi oleh syaitan yang menyamar menjadi ulama . Ulama ( syaitan ) itu menyuruh membuat 3 perkara . Berzina , membunuh dan meminum arak . Ulama tersebut pun berfikir , jika dia berzina , perempuan itu akan mengandung . jika membunuh , dia akan dihukum , tetapi jika dia meminum arak , ulama' tersebut berkata " jika aku meminum arak mesti tidak akan diketahui orang " jadi ulama tersebut pun meminum arak . selepas ulama tersebut meminum arak , Otak ulama tersebut jadi biol dan tak betul , kemudian ulama tersebut pun berzina dengan seorang perempuan . kemudian bila keesokan paginya apabila  ulama itu tersedar dari tidur dia terkejut apabila mendapati disebelahnya ada seorg perempuan . ulama tersebut pun mengambil keputusan bunuh perempuan tersebut untuk menutup keaiban nya .. kemudian apabila pulang ulama itu didatangi oleh ulama (syaitan ) itu yang menyuruh nya melakukan tiga perkara itu dan terus bertukar menjadi rupanya yang sebenar lalu berkata " kau kalah wahai manusia ! kau tidak dapat melawan aku . sesungguh nya kau telah terperangkap dengan tipu helah ku ! "

begitu lah kisah nya . =D

ianya lebih kurang dengan kisah ni dimana aku terjumpa di blog seseorang , yang aku search . hehe . tak kenal pon ....

kisah dia begini ....


Pada suatu hari, ulama tersebut telah diugut oleh seorang pelacur utk melakukan zina dengannya. Jika ulama itu enngan, maka seorang budak yang tidak berdosa akan bakal dibunuh. Ulama itu serba salah.Tiba tiba pelacur itu berkata "Jika engkau meminum arak ini, aku akan lepaskan budak ini dan kau tidak perlu berzina dgnku ". So lepas dah lama fikir, last last ulama tu bersetuju nak minum arak tu.Ulama tu berpendapat minum arak dosanya lagi kecil daripada berzina dgn membunuh. So dgn confidentnya ulama tu minum la..



Last last akibat mabuk,ulama tu hilang kewarasan akal lalu berzina dgn pelacur tu. Lepas berzina dgn pelacur tu, Lepas tu untuk menutup penzinaannya yang telah dilihat oleh budak kecil itu, beliau membunuh budak itu dgn tangannya sendiri.nauzubillah.....
begitulah kisah nya . 
kesimpulan nya ialah , Arak adalah minuman yang boleh merosak kan akal fikiran . atau nama lain ialah , Air Kencing Syaitan !
Sesiapa yang minum air ini , akan membuat semua perkara . 
arak didunia dan di syurga tidak sama , arak di dunia memudaratkan . manakala arak di syurga langsung tidak memudaratkan . Jadi , kenape perlu mencarik masalah ? syaitan sentiasa menguji kita . semakin kuat iman kita , semaki besar syaitan yang dtg untuk menggoda kita . Jadi jika anda buat siapa nak tanggung kalau bukan anda sendiri . betul tak ?